Utunk utolsó állomása a Bős-Nagymarosi duzzasztógát volt. Nagyon ijesztő volt ez a hatalmas építmény és
érdekesnek találtam, hogy a két gát közül az egyik
tele volt vízzel, a másikban meg semennyi nem volt. A gát a Duna magyarországi és szlovákiai
közös szakaszán épült, célja az energiatermelés, a hajózhatóság biztosítása, az árvízvédelem. A vízlépcsőrendszer közös építéséről és üzemeltetéséről szóló szerződést 1977-ben kötötte Magyarország és Csehszlovákia, de később Csehszlovákia két külön államra bomlott, Magyarország pedig felbontotta a szerződést. Ez az ügy a mai napig nem rendeződött.
közös szakaszán épült, célja az energiatermelés, a hajózhatóság biztosítása, az árvízvédelem. A vízlépcsőrendszer közös építéséről és üzemeltetéséről szóló szerződést 1977-ben kötötte Magyarország és Csehszlovákia, de később Csehszlovákia két külön államra bomlott, Magyarország pedig felbontotta a szerződést. Ez az ügy a mai napig nem rendeződött.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése